SKRIVET: 2011-06-07, kl 13:04:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Det regnar...

Vilket betyder perfekt städväder :) Vilket betyder att jag desperat försöker undvika att städa till varje pris.

Här är i alla fall ett av mina försök till att undvika städning: besvarande av frågor om huuuuuund!

Vad heter din hund?
Rävrackans Kurre Kunzit. kallas för Ringo

Vad har du för ras?
Finsk lapphund

Hur mycket väger din hund?
oj... hmm 10 kg kanske? eller oj det kanske är för mycket? han är ju bara 4 månader..

Hur hög är din hund?
nånting på 30cm... kanske typ 34 i mankhöjd. Han kommer nog bli runt 50cm som vuxen.

Vilken kennel kommer din hund ifrån?
Rävrackans kennel

Har hunden en bra stamtavla?
Ja den är så fin så. alldeles grön är den

Hur lång tid tog det innan han blev rumsren?
Han är la rumsren... olyckor händer (sällan), men det är ju husse o mattes fel i så fall. Vi har inte varit aktiva i rumsrenhetsträningen alls.

Skäller din hund på andra hundar?
Ja när han har kaxiga Bella vid sin sida. Han vill gärna impa på henne ;)

Tigger din hund vid bordet?
Oo ja! jag sitter ofta på golvet och äter framför soffan. Då brukar han sitta på soffan bakom mig och flåsa mig i nacken.

Kan han/hon sitt, ligg, vänta, stanna, loss, hopp osv?
ja alla dessa kommandon kan han. och har kunnat sen han var kanske 10 veckor. Loss kunde han redan när vi fick honom tror jag. Han kan numera "var är bollen" säger man det så springer han och hämtar sin tennisboll. (blivande flyball-mästare?)

Ska du ha en hund senare i ditt liv också?
ja jag hoppas ju att Ringo kommer att hänga med senare i mitt liv också ;)

Kan din hund gå lös utan koppel?

ja visst kan han det.

Gillar din hund att hämta pinnar/bollar?
Han älskar det!

Kan din hund simma?
Det vet jag inte. Än så länge har han varit lite av en badkruka.. men vi får se längre fram i sommar.

Hur ofta är du ute och går med din hund?
Ute är vi mest hela tiden i våran gigantiska trädgård. Sen går vi en promenad på kvällen när det har blivit lite svalare ute.

Har din hund haft en sjukdom nån gång?
Nej men han är sjukt söt!

Är din hund aggressiv mot andra hundar?
Nej verkligen inte. han ÄLSKAR alla hundar och människor.

Har du strypkopppel på din hund?

Nej han har ett turkost läderhalsband.

Har du någon gång köpt kläder till din hund?
Nej men jag tror att Ringo önskar sig en biker-snusnäsduk att knyta om halsen (som hans låssas syrra Tilly har)

Vilken är din favorit hundras?
finsk lapphund

Hur många hundar har du haft?
Ringo är min fösta hund. Men jag har dock varit sommarmatte åt en engelsk mastiff vid namn Jompe när jag var liten. Älskade Jompe!

Är du nöjd med din hund?
ja otroligt nöjd!

Är din hund van med andra djur, tex katt?

Nej det ska vi jobba på i sommar. han ska få bekanta sig med kaninerna Tweexy och Puffie och vampyrundulaten Snövit.

Älskar du din hund?
åå ja. det kändes i hjärtat i morse när Ringo kröp upp i sängen för lite morgongos och jag tittade djupt in i hans bärnstensfärgade ögon. Då kände jag verkligen att jag älskar honom så ofantligt mycket.

 

Min lilla livsnjutare


johanna

Nu blir det min tur att sno en lista ;)



PUBLICERAT: 2011-06-07, 22:31:35 | URL: http://hippieflikka.blogg.se/
AnnaWK

Lille Ringo då, han är för söt!



Sv: Tidsinställda inlägg är inte så dumt, och riktigt bra när man är ute och reser. Då kan man skriva en hög med inlägg på samma gång och sen putta ut dem i lagom takt.



PUBLICERAT: 2011-06-08, 09:42:54 | URL: http://annawk.blogg.se/
Christina

Hej vad kul att hitta en till bror på nätet :) Jag har Nicko från samma kull. Är det ok att jag länkar till dig från våran blogg?



PUBLICERAT: 2011-06-08, 13:49:23 | URL: http://theteddybears.wordpress.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: